InteliMail urobil veľký prieskum, ako sú na tom slovenské e-shopy s e-mail marketingom.
Prieskumu sme podrobili 7 540 slovenských e-shopov bežiacich na .sk doméne. Tento prieskum sme pretavili do štatistík, ktoré vyrážajú dych a búrajú doterajšie domnelé predstavy a očakávania. Tak sa poďme spoločne pozrieť na prvú časť tejto štatistiky.
V našom ponímaní, využívať e-mail marketing znamená: minimálne raz mesačne zaslať svojim zákazníkom aspoň nejaký newsletter. Pri e-shope, ktorý zašle newsletter iba sporadicky sa nedá hovoriť o aktívnom využívaní e-mail marketingu.
E-shopy, ktoré iba sporadicky zašlú nejaký newsletter je zanedbateľná skupina (cca 1% z celkového počtu).
Iba 7% e-shopov na .sk doméne používa e-mail marketing.
Týchto 7% e-shopov z celkového počtu, ktoré aktívne používajú e-mail marketing zasielajú 2-4 newslettre mesačne. To znamená jeden newsletter za 1-2 týždne. Toto je celkový priemer ale poznáme aj rekordérov, ktorí posielajú aj 27 newslettrov mesačne :-) To je celkom dobrá kadencia :-)
Asi nie je tajomstvom, že na Slovensku prevádzkujú e-shopy aj zahranične subjekty. Z našich štatistík vypadli veľmi zaujímavé čísla:
Iba 2 tretiny e-shopov prevádzkovaných na .sk doméne je prevádzkovaných Slovenskou firmou.
Celkom slušný podiel majú asi očakávane naši západný susedia Česi.
Do porovnania sme zaradili len 2 krajiny, Slovensko a Česko.
Slovenské e-shopy: E-mail marketing využíva 6% a priemer zasielania je 2-3 newslettrov / mesačne.
České e-shopy: E-mail marketing využíva 10% a priemer zasielania je 3-5 newslettrov / mesačne.
Takmer 2x viac Českých e-shopov prevádzkovaných na .sk doméne využíva e-mail marketing oproti Slovenským e-shopom a nanajvýš aj s podstatne väčším priemerným počtom newslettrov mesačne. Jednoducho povedané, české e-shopy sú v e-mail marketingu takmer 2x ďalej.
Do porovnania sme rozdelili všetky e-shopy do základných segmentov. Graf hovorí, koľko % e-shopov z daného segmentu využíva e-mail marketing.
Rozdiely v jednotlivých kategóriách sú priam priepastné.
E-mail marketing je na Slovensku "pole neorané" :-)
Z týchto štatistík je jasne vidieť, že priestor na e-mail marketing je stále dostatočný aj v najsilnejších e-shopových segmentoch.