Často sa stáva, že zákazníci e-shopov nenájdu žiadaný tovar v e-shope, napriek tomu, že ho daný e-shop v sortimente má. Jednoducho povedané: zákazník je "lenivý", respektíve dá v e-shope svojich pár kliknutí a ak nenájde čo hľadal, odchádza nenávratne preč. Aj takýmto scenárom môžu zabrániť personalizované odporúčania InteliMail.
Pozrime sa na to, ako vyzerá vylepšený e-shop s personalizáciou InteliMail.
Aj keď na niektorých e-shopoch je úvodná stránka menej navštevovaná, určite nie je prekážkou keď sa na ňu zákazník dostane, aby na nej našiel pre seba relevantnú ponuku produktov. Ak napríklad príde na e-shop s oblečením muž, je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že bude nakupovať oblečenie pre seba. Preto by bolo zbytočné tomuto zákazníkovi ponúkať dámske plavky vo výpredajových cenách (v hoc akej veľkej zľave).
Sekcia produktov ušitá zákazníkovi na mieru sa zobrazuje zákazníkom, ktorých nákupné správanie vie InteliMail vyhodnotiť na základe predošlých návštev alebo nákupov. V takomto prípade sú zákazníkovi zobrazené personalizované odporúčania.
Produktové novinky sa zobrazujú všetkým zákazníkom, ale ich obsah môže byť pre niektorých zákazníkov iný. Ak InteliMail pozná nákupné správanie zákazníka, jeho pohlavie či preferencie, upravuje výber či poradie produktov v tejto sekcii.
Zľavnené produkty sa zobrazujú všetkým zákazníkom, ale ich obsah môže byť pre niektorých zákazníkov iný. Ak InteliMail pozná nákupné správanie zákazníka, jeho pohlavie či preferencie, upravuje výber či poradie produktov v tejto sekcii.
Najpredávanejšie produkty sa zobrazujú všetkým zákazníkom, ale ich obsah môže byť pre niektorých zákazníkov iný. Ak InteliMail pozná nákupné správanie zákazníka, jeho pohlavie či preferencie, upravuje výber či poradie produktov v tejto sekcii.
Produktová stránka je jedna z najdôležitejších stránok na e-shope. Návšteva zákazníka na konkrétnom produkte sa dá chápať aj ako prejavenie istého záujmu zákazníka o tento produkt. Často sa stáva, že zákazník len hľadá alebo sonduje, preto je dôležité na produktovej stránke zobrazovať aj:
Zákazníka môžu usmerniť v nákupe. Ak napríklad zákazník hľadá turistickú obuv, v alternatívnych produktoch nájde iné najpredávanejšie turistické topánky.
Produkty, ktoré sa môžu zákazníkovi k danému produktu hodiť. Sú to vlastne iné produkty, ktoré si zakúpili iný zákazníci k tomuto produktu.
Uľahčujú zákazníkovi pohyb na e-shope, hlavne ak sa zákazník rozhoduje medzi viacerými produktmi.
Stránka s výpisom produktov (stránka kategórie), je v e-shopoch často podceňovaná. Veľakrát je zákazník ponechaný na nekonečné preklikávanie v stránkovaní a scrollovanie po obrazovke. Tu je veľmi dôležité zákazníka maximálne nasmerovať ako sa dá. Často klikateľným prvkom na tejto stránke sú:
Ideálne umiestnené nad výpisom produktov.
Zobrazuje ponuku produktov na základe zákazníkovej aktuálnej návštevy.
Ktoré opäť uľahčujú pohyb zákazníka na e-shope.
Ak si zákazník vloží do košíka nejaký produkt, je dnes už takmer štandardom, že mu e-shop ponúkne produkty súvisiace s pridaným produktom:
Po pridaní produktu do košíka (u väčšiny e-shopov vo vyskakovacom okne)
Ponuka produktov, ktoré sa hodia k nákupu zákazníka.
Content marketing je častou súčasťou marketingového balíka e-shopov. K tomu samozrejme patrí aj písanie blogových článkov. Tento priestor sa ale dá dobre využiť ako predajný kanál. Ak si zákazník číta článok napríklad o elektro bicykloch, je samozrejme žiadúce, aby niekde v článku (alebo pod článkom) zákazník aj nejaký e-bike nájšiel.
Prečo by ste mali staviť na personalizované odporúčania od InteliMail?
Za spustenie služby nič neplatíte (bežne u našej konkurencie necháte stovky €)
Službu si môžete vyskúšať na 30 dní. Ak budete s výkonom spokojný, môžete pokračovať vo využívaní služby aj naďalej.
Službu môžete kedykoľvek vypnúť a neplatíte ani žiadne storno poplatky.
Ak sa rozhodnete v službe pokračovať, naše ceny sú oproti konkurenčným produktom výrazne nižšie (niekedy aj viacnásobne).
Oproti konkurencii InteliMail meria prínos služby veľmi striktne. Do zásluhy personalizácie počítame iba cenu produktov, na ktoré si zákazník klikol a aj si ich zakúpil. Ak si zákazník zakúpil produkt do 4 hodín, k zásluhe je pripočítaná celková cena produktu, ale ak si zákazník zakúpil produkt až po 5-tich dňoch, k zásluhe je pripočítaných iba 10% z ceny produktu. Maximálna doba zásluhovosti je len 5 dní.
Personalizácia InteliMail má zásluhu na obrate e-shopu v priemere 14%, u niektorých zákazníkov aj viac. 95% zásluhy Personalizácie InteliMail sa započíta do 4 hodín od interakcie užívateľa, čo je veľmi dobrý výsledok.