E-mail o opustenom košíku. Funguje to vôbec?

15.05.2022 • Prečítate za 4 min
illustration

V InteliMail máme momenty, keď nás klienti bombardujú (hlavne tí, ktorí ešte len spoznávajú InteliMail) s požiadavkou, či máme niečo také, ako e-mail s opusteným košíkom, alebo či niečo podobné plánujeme. Je to samozrejmé, že aj naši klienti sledujú čo robí ich konkurencia, no a čo im pripadá rozumné, radi by zaradili aj do svojho biznisu. To je jasné…

Naša odpoveď na opustený košík je jasná:

Žiadny opustený košík tak ako ho poznáte sme nikdy neplánovali a ani plánovať nebudeme.
A následne pokračuje siahodlhé vysvetľovanie :-)

Čo opustený košík vlastne je?

Zákazník e-shopu príde na web, pokliká pár produktov, niečo si hodí do košíka a nakoniec zatvára prehliadač a odchádza preč. Ak e-shop, alebo e-mailová platforma sleduje chovanie zákazníka a má nastaveny nejaký trigger alebo scenár, dokáže zákazníka osloviť e-mailom, čo je fajn.

Problém je ale spôsob ako to väčšina (tipujem 99%) e-shopov a e-mail platforiem robí.


Problém č.1:

Zákazníkovi dorazí do schránky e-mail: “Dobrý deň, asi ste zabudli dokončiť objednávku”, alebo niečo v takomto štýle.

No ale počkať… ruku na srdce. Koľko krát sa stalo priamo vám, že ste zabudli dokončiť objednávku v e-shope? Nikto so zdravým rozumom by jednoducho nezabudol dokončiť objednávku počas procesu nákupu. To je ako pri nákupe v potravinách. Naplním si nákupný košík, nechám ho pred pokladňou a dorazím domov s prázdnymi taškami :-) Opustený košík v tomto prípade vyzerá, ako keby si e-shop zo zákazníka robil dobrý deň. Predpoklad je ten, že zákazník mal na nedokončenie objednávky iný dôvod. Napríklad šiel hľadať lepšiu cenu ku konkurencii. Ak takýto e-mail s opusteným košíkom “funguje”, v drvivej väčšine je to len preto, že ten daný zákazník by sa vrátil na e-shop a dokončil objednávku tak či onak.

Problém č.2:

Obsah e-mailu. V obsahu má zákazník presne tie produkty, ktoré si do košíka vložil. V tom najlepšom prípade možno nejakú alternatívu (čo už vie vhodne a automatizovane vybrať ozaj málokto). Veľký problém je aj to, ak sa tento e-mail zákazníkovi opakuje viackrát, nebodaj mu príde aj s oneskorením niekoľkých dní a dokonca po uskutočnení nákupu (už sme videli aj takéto scenáre). Ak zákazník tento produkt nekúpil, ani po opustenom košíku, zrejme mal na to nejaký dôvod a nemá zmysel zákazníka naďalej s týmto produktom otravovať.


A ako to robí InteliMail?

InteliMail automaticky zisťuje u zákazníka záujem o nejaký produkt alebo produkty, nemusí to byť práve pridanie produktu do košíka. Takéhoto zákazníka, u ktorého existuje relevantný záujem prepína InteliMail do režimu remarketingu. V tomto režime bude InteliMail v najbližších dňoch zákazníka oslovovať e-mailami s ponukou produktov, o ktoré zákazník prejavil záujem a ich vhodnými alternatívami. Toto oslovovanie prebieha v sérii e-mailov rozdelených do viacerých dní, nenásilnou formou a špeciálne pripravenými textami. Tento proces sa buď automaticku ukončí samovoľne, alebo objednávkou zákazníka. Proces remarketingu sa zakaždým upravuje podľa záujmu zákazníka a v rámci tohto procesu zákazník nikdy nedostane jeden produkt do e-mailu 2x v danej sérii.

A aké sú výsledky InteliMail?

Remarketing InteliMail na vzorke 1100 odoslaných e-mailov

Otvorenia: 90% a Unikátne otvorenia: 50%
Veľa klientov otvára e-maily opakovane (pretože v ňom nachádzajú zaujímavé produkty). Otvorenia sú vysoké, pretože zákazníci boli v kontakte s e-shopom a e-mail im dorazil v čase, ktorí InteliMail určil ako najrelevantnejší.

Prekliky: 17% a Unikátne prekliky: 9%
Keď sa už zákazník preklikne, preklikne sa v priemere 2x (opäť preto, že sú tam zaujímavé produkty)

Prekliky po otvorení: 19%
Takmer každý piaty zákazník sa do e-shopu preklikne.

Získaných objednávok: 27 v Hodnote: 1.927 €
Celková konverzia k počtu odoslaných e-mailov: 2,45%


Ešte pár zaujímavostí

  • Po otvorení e-mailu a prekliknutí sa na e-shop dokončilo objednávku: 26% zákazníkov.
  • 30% zákazníkov si kúpilo jeden alebo viac produktov, ktoré boli zahrnuté v sérii e-mailov.
  • Jeden takýto odoslaný remarketingový e-mail zarobil klientovi 1,75 €.

PS: Záver a hodnotenie výsledkov ponechávame na čitateľovi :-)

Výborne! Poďme na to

Ak máte e-shop ozvite sa nám a InteliMail si zamilujete


Integrácia a spustenie zadarmo
30 dní prevádzky zadarmo

Vyskúšať InteliMail Viac informácií

Staňte sa aj vy naším spokojným zákazníkom

+ mnoho ďalších e-shopov
InteliMail vnáša do marketingu e-shopov úplnú automatizáciu, ľahkosť, intuíciu, smart inteligenciu a neustále inovácie.

2024 © INTELIMAIL s.r.o. Všetky práva vyhradené.