Ako funguje 100% automatizácia e-mailov v InteliMail?

10.09.2023 • Prečítate za 6 min 45 sec
illustration

Tento článok sme napísali na popud našich zákazníkov, aby sme bližšie priblížili, ako je možné s InteliMail urobiť e-mail marketing v e-shope s úplnou automatizáciou a čo v rámci služby vlastne zákazník získa. Ďalej sa dozviete aj to, ako fungujú automatické emaily, čo obsahujú a ako vyzerajú. Tak poďme teda na to…

Integrácia služby

Integráciu majú naši zákazníci stále zdarma. Celý integračný proces trvá od 2 do 5-tich dní, ale väčšinou vieme byť veľmi rýchli. Integrácia pozostáva v prepojení XML produktového feedu, nasadení meracích kódov a nastavení produktu. Od vyplnení úvodných nastavení (ktoré robí zákazník a zaberú rádovo minúty) je všetko v rukách nášho tímu.

Integrácia taktiež zahŕňa:
  • prečistenie databázy kontaktov (zdarma) - vašu databázu zbavíme chybných e-mailových adries a adries, kam sa nedajú z rôznych dôvodov posielať e-mailové správy
  • texty e-mailov (zdarma) - z našej "nekonečnej" databázy vám vyberieme texty, ktoré budú najbližšie k vášmu e-shopu a forme komunikácie (tieto texty bude používať InteliMail plne automatizovane)

Po ukončení integrácie a odsúhlasení vzhľadu e-mailov službu spustíme.


Ako vyzerá odoslaný e-mail a čo obsahuje?

email-intelimail.png

Šablónu vám pripraví náš tím v rámci integrácie. Tu je krátke vysvetlenie k jednotlivým sekciám:

  • Logo - identifikuje e-shop
  • Menu - s priamym preklikom do najhlavnejších kategórií e-shopu (môžu urýchliť cestu zákazníka)
  • Banner s akciou - bannery s akciou si InteliMail automaticky sťahuje z vášho e-shopu. Akonáhle na e-shop nahodíte nový akciový banner, do niekoľkých hodín sa objaví aj v odoslaných e-mailoch.
  • Sprievodný text s oslovením - vo väčšine prípadov sa jedná o univerzálnejšie texty, motivujúce zákazníka k nákupu (InteliMail vyberá texty do e-mailu automatizovane tak, aby sa pre zákazníka neopakovali)
  • Zľavový kód - v prípade že je zákazník dlhšiu dobu neaktívny, podporíme ho zľavovým kódom (je to len jedna z viacerých alternatív, kedy sa zľavový kód v e-maily nachádza)
  • Zoznam produktov - vyberá InteliMail automaticky a unikátne pre každého zákazníka
  • Blogové články - zaujímavosti z e-shopu. InteliMail si sám aktualizuje zoznam vašich článkov a do e-mailu pre zákazníka vyberie tie najvhodnejšie z niekoľkých najnovších (aby sa propagoval vždy aktuálny obsah).
  • Odkazy na sociálne siete
  • Pätička

Ako a aké e-maily InteliMail posiela?

V prvom rade InteliMail prejde procesom rozhodovania, ktorému zákazníkovi v daný deň e-mail pošle. Pri tomto rozhodovaní berie do úvahy množstvo parametrov, spomenieme aspoň tie najdôležitejšie:

  • posledná objednávka zákazníka
    ak urobil zákazník objednávku v niekoľkých predošlých dňoch, odosielanie newslettra sa odloží na neskôr). To ale neznamená, že ak zákazník bude robiť objednávku každý deň, tak mu InteliMail nedoručí žiadny newsletter.
  • aktivitu zákazníka na e-shope
    zákazník bol na e-shope, ale nedokončil nákup, aj keď si niektoré produkty do košíka pridal (takému zákazníkovi zašle InteliMail s najväčšou pravdepodobnosťou remarketingový e-mail - aj keď to nie je pravidlom). Týchto variant aktivít je veľké množstvo a toto je jeden z príkladov ako InteliMail pracuje.
  • počasie v lokalite zákazníka TOP!
    ak je predpoveď počasia v lokalite zákazníka na zajtrajší deň oproti aktuálnej podstatne zhoršená (napríklad vytrvalý dážď s nízkou teplotou a silným vetrom), odoslanie e-mailu sa odloží na zajtrajší deň, keď je väčší predpoklad, že zákazník nebude mimo domova napríklad niekde v prírode, aby si doručený e-mail otvoril s čo najväčšou pravdepodobnosťou. E-maily ktorých odosielanie je riadené počasím majú vyššie otvorenia v priemere o 44%.
  • čas odoslania e-mailu
    InteliMail určí čas, kedy zákazníkovi e-mail zašle. Niektorí zákazníci zvyknú e-shop navštevovať pri rannej káve, niektorí zase pri pozeraní večerných správ.

Klasický newsletter ako ho poznáte

Toto je azda najčastejší typ e-mailu ako ho e-shopy poznajú. Takýto typ e-mailov zasiela aj InteliMail, napríklad v perióde 10 až 14 dní jeden newsletter pre jedného zákazníka (nastavenie rozsahu dní zasielania závisí hlavne od sortimentu e-shopu).

InteliMail do týchto e-mailov zahŕňa hlavne nasledovné produkty (uvádzame len zopár kritérií):

  • produkty v zľave (rozhoduje aj výška zľavy)
  • produktové novinky
  • najpredávanejšie produkty
  • najnavštevovanejšie produkty na e-shope
  • produkty s najnižšou bariérou nákupu (produkty, ktoré sa predávajú ako teplé rožky)

Pri výbere produktov berie InteliMail do úvahy aj preferencie zákazníka, jeho predošlé sa správanie na e-shope, nákupy zákazníka a jeho pohlavie. Výsledkom je, že "Matej" si v newslettri nájde produkty, ktoré zaujímajú mužov a ktoré kupuje viac mužov ako žien. Ak si "Matej" minulý mesiac zakúpil v e-shope bicykel, v newslettri určite žiadny bicykel nenájde (a ani najbližších niekoľko mesiacov), ale je veľký predpoklad, že v ňom nájde vhodný sortiment k svojmu bicyklu. A zasa: "Zuzanka" si nájde produkty určené pre ženy a deti.


Remarketingové e-maily

Ak zákazník po návšteve e-shopu neuskutočnil nákup, InteliMail bude tomuto zákazníkovi posielať najbližšie dni Remarketingové e-maily, ktoré sú vysoko personalizované a cielené na produkty, o ktoré mal zákazník záujem a na podobné produkty.

Tieto e-maily sa odlišujú od klasického newslettra v dvoch bodoch:

  • predmet a sprievodný text e-mailu sú údernejšie, nie prehnane, ale aby zákazníka motivovali uskutočniť nákup
  • produkty v obsahu e-mailu sú personalizované, to znamená, že ak si "Matej" na stránke e-shopu prezeral 50" televízor, medzi produktmi budú v prevažnej miere takéto televízory (televízory v zľave, prípadne novinky alebo najžiadanejšie či najpredávanejšie)

Retargetingové e-maily

Ak zákazník po návšteve e-shopu nákup uskutočnil, InteliMail bude tomuto zákazníkovi v blízkej dobe zasielať Retargetingové e-maily, ktoré sú taktiež vysoko personalizované a cielené na produkty súvisiace s nákupom zákazníka.

Tieto e-maily sa odlišujú od klasického newslettra v jednom bode:

  • produkty v obsahu e-mailu sú personalizované na základe nákupu zákazníka. To znamená, že ak si "Matej" na stránke e-shopu zakúpil bicykel, medzi produktmi bude v prevažnej miere sortiment vhodný k jeho bicyklu, napríklad: cyklo-oblečenie, cyklistické rukavice, ochranné pomôcky, doplnky ako náhradná duša, pumpa atď.

Budovanie databázy kontaktov?

Bez databázy kontaktov nie je komu zasielať newslettre. Jej budovanie je jedna z priorít e-mail marketingu.

InteliMail vám pomôže budovať vašu databázu kontaktov:

Prihlásenie k odberu newslettra pri uskutočnení objednávky.

Intelimail bude zasielať newsletter každému zákazníkovi, ktorý sa prihlási k odberu.

zber-emailov-obj.png

Poskytnutie zľavy na prvý nákup s udelením súhlasu k odberu newslettra.

InteliMail podporí budovanie e-mailovej databázy udelením zľavy na prvý nákup.

zberac-ukazka.png


Všetko v súlade s GDPR a Cookies nariadeniami

  • InteliMail posiela e-maily len užívateľom e-shopu, ktorý na to udelili súhlas pri objednávke, alebo sa prihlásili na odber e-mailov. Odhlásenie užívateľa je možné kedykoľvek, buď linkou priamo v pätičke e-mailu, alebo zrušením odberu priamo v aplikácii Gmail.
  • InteliMail zhromažďuje údaje iba od užívateľov, ktorý na to udelili súhlas v Cookies lište e-shopu.
  • InteliMail personalizuje zákazníkov podľa ich správania v e-shope iba ak na to udelili súhlas v Cookies lište e-shopu.
Výborne! Poďme na to

Ak máte e-shop ozvite sa nám a InteliMail si zamilujete


Integrácia a spustenie zadarmo
30 dní prevádzky zadarmo

Vyskúšať InteliMail Viac informácií

Staňte sa aj vy naším spokojným zákazníkom

+ mnoho ďalších e-shopov
InteliMail vnáša do marketingu e-shopov úplnú automatizáciu, ľahkosť, intuíciu, smart inteligenciu a neustále inovácie.

2024 © INTELIMAIL s.r.o. Všetky práva vyhradené.